סוגי דיאטות: יתרונות מול חסרונות

סוגי דיאטות: יתרונות מול חסרונות

הרצון של רבים מאיתנו להפחית במשקל מוביל לניסיונות רבים (וכושלים) של מגוון רחב של דיאטות. במדריך זה נציג את סוגי הדיאטות הנפוצות ואת היתרונות והחסרונות של כל דיאטה, כך שתוכלו לבחור את הדיאטה הנכונה והמאוזנת ביותר בעבורכם.

דיאטה מאוזנת ונכונה: איך בוחרים את סוג הדיאטה הנכונה והטובה ביותר?

המודעות הבריאותיות של הציבור בישראל הולך ועולה ככל שיוצאים לשוק יותר ויותר דיאטות אשר מבטיחות להפחית במשקל באופן מיידי וקל. אולם, הסיכויים להצליח בדיאטה לאורך זמן הם נמוכים מאוד, בעיקר בשל העובדה כי רבים אינם מצליחים להקפיד על שגרה בריאותית מסודרת. בנוסף, האפקט הפסיכולוגי של דיאטה גורם ללא מעט למעוד באכילה לילית או לא מבוקרת לאחר מספר ימים רצופים של דיאטה, ולכן השוק רווי באין ספור הצעות לדיאטות אשר יגרמו לכם להתמיד. אז כיצד תוכלו לבחור דיאטה אשר היא נכונה מאוזנת ואותה ניתן לשמר לאורך זמן? להלן סוגים של דיאטות קלות ומהירות, כולל יתרונות וחסרונות.

ניקוי רעלים

דיאטת לניקוי רעלים נחשבת לאחת הדיאטות הנפוצות והטובות ביותר, ולא בכדי. למעשה, מדובר בדיאטה אשר נמשכת למשך 12 יום בלבד, ובשלבים מוגדרים. ניתן לקרוא מדריך לניקוי רעלים לצורך הבנה מעמיקה יותר של התהליך, אולם ניתן לומר כי היתרון הבולט של הדיאטה נעוץ בירידה של בין 2-5 קילוגרמים, וכן תחושת עוררות מוגברת אשר נעוצה בקבוצות מזון עשירות בסיבים ומינרלים. אולם, החיסרון הוא שהדיאטה איננה מתאימה לכולם. אנשים אשר סובלים מסוכרת או יתר לחץ דם צריכים לשוחח עם הרופא המשפחתי, וזאת בכדי לבצע את התהליך באופן מבוקר והדרגתי.

סוגי דיאטות- יתרונות מול חסרונות

אטקינס

דיאטת אטקינס היא דיאטה אשר מבוססת על צריכת פחמימות נמוכה מאוד, ובהתאם לכך צריכה מוגברת של חלבונים ושומנים. במסגרת הדיאטה נמנעים מתפריט אשר כולל לחם, אורז ופסטה, ולכן היא נחשבת לדיאטה מגבילה מאוד. אולם, היא נחשבת לדיאטה מצוינת בעבור חולי סוכרת ומומלצת במיוחד. בנוסף, היא מובילה לירידה משמעותית במשקל תוך זמן קצר, ולכן היא נחשבת לדיאטה אפקטיבית בעבור הטווח הקצר בלבד.

ים תיכונית

דיאטה ים תיכונית מבוססת על מאכלים מאגן הים התיכון אשר נחשב לאחד האזורים בהם תוחלת החים גבוהה במיוחד. מדובר בדיאטה אשר מבוססת על פירות, ירקות ודגנים מלאים. היתרון הבולט נובע מתוך היותה מומלצת מטעם איגוד הבריאות העולמי, בשל היותה יעילה להפחתה בלחץ דם ומחלות לב. אולם, מדובר בדיאטה יקרה למדי בשל איכות חומרי הגלם אשר חייבים להיות טריים ככל האפשר.

נטול גלוטן

מדובר באחת הדיאטות הנפוצות ביותר, והיא מבוססת על הימנעות מפחמימות ומאפים. הדיאטה נחשבת למעולה בעבור חולי צליאק, והירידה במשקל היא יחסית מהירה בשל הפחתה ברמת הפחמימה. החיסרון נובע מכך כי תחליפי הגלוטן אינם בריאים בהכרח, ונחשבים ליקרים.

כדאי לקרוא: למה חשוב לשמור על תזונה נכונה?

סגירת תפריט