אמזון הוא אחד משוקי המסחר האלקטרוני הגדולים והמצליחים בעולם, המציע הזדמנויות רבות למוכרים של מגוון רחב של מוצרים. פלטפורמת המכירות של אמזון היא ערוץ מכירות אטרקטיבי עבור בעלי עסקים קטנים ובינוניים הרוצים להרחיב את קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלהם ולהגדיל את ההכנסות, ויש לה למעלה מ-300 מיליון לקוחות פעילים ברחבי העולם. אם אתם יצרנים, סוחרים או בעלי מותג, מכירה באמזון יכולה לעזור לכם להשיג חשיפה רחבה למוצרים שלכם. אז איך למכור באמזון ומה צריך לדעת לפני שמתחילים? המשיכו לקרוא.

יתרונות המכירה באמזון

קיימים לא מעט יתרונות למכירת מוצרים באמזון:

מכירה באמזון מאפשרת לכם להתמקד בפיתוח ובהשגת המוצרים, בעוד שאמזון מטפלת בתשתית הטכנית, בתשלומים, בשילוח ובשירות הלקוחות. כך תוכלו להקדיש יותר זמן לצמיחה ולהתרחבות של העסק שלכם.

פוטנציאל רווח גבוה

בזכות נפח המכירות האדיר באמזון, מוכרים רבים מצליחים להשיג רווחים לא קטנים. עם זאת, חשוב לזכור שהתחרות באמזון עשויה להיות קשה, במיוחד בקטגוריות פופולריות. כדי למקסם את הרווחים שלכם, תצטרכו לבחור בקפידה את המוצרים שתמכרו, להציע מחירים תחרותיים ולספק שירות מצוין ללקוחות. כמו כן, תוכלו להשתמש בכלים ובאסטרטגיות שיווקיות כמו מודעות ממומנות, מערכת דיוור או קידום אורגני כדי לשפר את הנראות של המוצרים שלכם, ליצור קשר עם הלקוחות ולהגדיל את המכירות.

איך מתחילים למכור באמזון?

פתחו חשבון מוכר

הצעד הראשון הוא להירשם לחשבון מוכר באמזון. ניתן לבחור בין שני סוגי חשבונות – אישי (Individual) או עסקי (Professional). חשבון אישי מתאים למוכרים מזדמנים עם מכירות בודדות בחודש, ואילו חשבון עסקי מיועד לסוחרים עם היקף מכירות קבוע ורחב יותר. פתיחת החשבון כרוכה בתשלום חד פעמי (אישי) או במינוי חודשי (עסקי), וכן בעמלות מכירה לאמזון על כל מוצר שנמכר.

בחרו מודל עסקי מתאים

לאחר שפתחתם את החשבון, תצטרכו לבחור את המודל העסקי שבו תפעלו:

 

איך למכור באמזון

 

הגדירו מהם המוצרים שאתם מעוניינים למכור

ההחלטה אילו מוצרים למכור באמזון תשפיע רבות על ההצלחה וכמובן על הרווחים שלכם. חשוב למצוא מוצרים מבוקשים עם פוטנציאל מכירות טוב, אך גם עם רמת תחרות סבירה. הינה כמה טיפים לבחירת המוצרים המנצחים:

הביאו בחשבון את העלויות ההתחלתיות הנדרשות

כדי להתחיל למכור באמזון, יהיה עליכם להשקיע מראש בכמה משאבים:

היקף ההוצאות יהיה תלוי במודל העסקי ובאסטרטגיות המכירה שלכם, כמו גם בקטגוריה ובסוג המוצרים שבחרתם. תכנון מוקדם של התקציב והמשאבים יאפשר לכם להתמודד טוב יותר עם האתגרים שבדרך.

איך למכור באמזון בהצלחה? על אסטרטגיות מומלצות

כדי להצליח למכור באמזון לאורך זמן, חשוב לאמץ אסטרטגיות מכירה יעילות ולהתאים את הגישה לשינויים ולמגמות בשוק. הינה כמה רעיונות היכולים לעזור לכם:

התמקדו בנישה או במוצר ספציפי

במקום לנסות ולמכור הכול לכולם, שקלו להתמחות בקטגוריית מוצרים צרה או בנישה ממוקדת. התמקדות בתחום מסוים תאפשר לכם להתבלט בין המתחרים, לבנות מומחיות ולמשוך קהל לקוחות נאמן. לדוגמה, במקום למכור ציוד ספורט באופן כללי, אפשר להתמקד במכירת מוצרים לסוג ספורט מסוים כמו יוגה או שחייה.

מכרו מוצרים משופצים או מותאמים אישית

כדי לבלוט בין יתר המוכרים, נסו להציע מוצרים ייחודיים או משופרים בצורה כלשהי. ניתן למכור פריטים משופצים שעברו שיפוץ ושיפור או לשווק גרסאות מותאמות אישית המציעות ערך מוסף וחוויית לקוח משודרגת. לדוגמה, אפשר למכור אוזניות עם אפשרות לחריטה אישית או להציע חבילות מוצר הכוללות אביזרים משלימים שימושיים.

שיווק שותפים (affiliate) להכנסה פאסיבית

תוכנית השותפים של אמזון מאפשרת לכם להרוויח עמלות על מוצרים שמכרתם דרך קישורים שיווקיים שלכם. אם יש לכם בלוג, אתר או ערוץ במדיה חברתית בעלי תנועה משמעותית, שיווק שותפים יכול להיות מקור הכנסה פאסיבי מצוין שישתלב עם מאמצי המכירה הישירים.

שיתוף פעולה עם ספקי דרופשיפינג

מכירה בשיטת דרופשיפינג מאפשרת לכם לשווק מוצרים באמזון בלי להחזיק מלאי פיזי. כל שעליכם לעשות הוא לקדם את המוצרים, ולאחר שהלקוח מבצע הזמנה היצרן או הספק ישלח את המוצר ישירות אליו. בצורה זו תוכלו לגוון את מבחר המוצרים שלכם ולמנוע את הסיכון ואת העלות הקיימים בניהול מלאי עצמאי.

לסיכום

אז איך למכור באמזון? להתכונן מספיק מראש, להעשיר את הידע בתחום ולשים לב לכל הפרטים הקטנים. בעזרת הטיפים האלה גם מוכר מתחיל יכול להצליח ולבנות עסק רווחי במכירות באמזון. אנחנו ממש לא אומרים שהדרך תהיה קלה – שכן בהחלט יהיו אתגרים בדרך – אבל התמדה ונכונות ללמוד ולהשתפר הם המפתח לצמיחה ולהגשמה עצמית.